Camper - Reisverslag uit Mount Somers, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu Camper - Reisverslag uit Mount Somers, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

Camper

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

19 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Mount Somers

Dinsdag 18 maart.

Allereerst moet ik nog vertellen dat " Nieuw Zeeland binnen komen inderdaad zo is als op de tv geschowt wordt bij Border Security".
Het duurt erg lang en gaat zeer nauwkeurig. Zelfs de onderkant van je zolen wordt aan een inspectie onderworpen, want er mag beslist geen enkel zaadje of ongerief het land in. Gelukkig hoefden we geen koffers uit te pakken.

Om 9.00 ur de camper opgehaald. Na allerlei rompslomp van papieren, video bekijken en uitleg, op pad.
Het venijn zit em dan altijd in: links rijden, anders kijken en repeteren. De eerste dag iedere keer weer opnieuw. Bovendien hebben we uiteraard ook weer de grotere shops gemist, dus vervolgens ben je afhankelijk van wat er onderweg is. Dat viel gelukkig mee, in Darfield konden we ons boodschappen briefje inwisselen, kar vol en alles ingepakt. Zo kunnen we de eerste dagen vooruit. Altijd verstandig, net als de tank vol, want je weet niet wanneer er weer wat komt.
Al met al was het inmiddels al een uur of 2, dus maar eens nadenken over hoe ver we nog willen rijden. Bedoeling is tot Mt Hunt, alhoewel daar wat twijfel was over electriciteit op de camping (nee dus). Dat is tegenwoordig met alle apparatuur (m`n e-reader is inmiddels van de leg, BALEN) onontbeerlijk.
Onderweg zie je enorm veel weiden met koeien, schapen en (nog nooit zoveel gezien) herten. Waar die laatste voor dienen moeten we nog eens ontdekken. Het landschap is gevarieerd, maar nog vlak.
Wat opvalt is de afscheidiing van de verschillende landerijen, allemaal op natuurlijke basis d.v.m cipressen (en die staan er ook al een aantal jaren).

Inmiddels zijn we doorgereden tot Mt. Somers, daar op een hele rustige camping heerlijk geslapen.

Groeten,
Henny/Koos