29 maart - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 29 maart - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

29 maart

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

29 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hallo,

Net als gisteren, ook vandaag weer een prachtige dag gehad. Mooi weer, met een fantastische route.
Te Anau - Queenstown, 180 km.
Onderweg niet veel bezienswaardigheden, maar een route......
PRACHTIG.
Eerst heel heuvelachtig, afwisselend met hogere bergen.
De laatste 47 km langs het meer Watapitu, geweldig. Eigenlijk kon je om de km wel de camper uit, maar goed dat schiet ook niet op.

Hoe dichter we bij Queenstown kwamen, hoe drukker het werd. Dat was, na een week van relatief weinig verkeer, weer even erg wennen. Eerst dus maar " gewoon" met de camper de stad doorkruist. Parkeren was even moeilijk, maar op loopafstand toch een goed plekje gevonden.

Queenstown is een leuke, gezeligge stad. Zoals ik al eerder meldde, een stad die bruist van de activiteiten, tenminste wat van daaruit georganiseerd wordt. De activiteiten op zich spelen zich buiten de stad af en deelneemrs worden met bussen vervoerd naar de attracties.
We hebben nog even overwogen om met een " shot over" te gaan, een soort speedboot die over de rivier scheurt, met 360 gr draaiingen. Op zich leek ons dat wel wat, maar dan zie je ook dat er toch wat gevaar aan zit, en de boot klapt iedere keer op het water (arme rug). Niet gedaan dus. We zullen dan ook nooit weten of we er spijt van krijgen.

Zo maak je natuurlijk de hele tijd afwegingen qua wat ga je doen en hoelang blijf je. Nu is het tot nu toe zo dat alle evenementen eigenlijk 1 daagse dingen zijn. Dat zorgt wel voor een goede doorstroming (qua tijd).
We liggen dan ook mooi op schema, zoals Koos dat uitgezocht heeft.

Even terug naar Queenstown. Middenin de stad, aan de haven, was een plein met markt. Maar ook muziek, dat geeft toch altijd een gezellige sfeer. Even rondgeneusd. Wat we toen zagen was een hoop jongelui, ik begon me toen toch een klein beetje " oud" te voelen.

Terug bij de camper richting camping gereden, in de stad, zonder lawaai, maar zodat we `s avonds lopend de stad in konden voor een hapje.
Even relaxed, opgefrist en weer op stap.

Eerst richting park, want..............daar hadden we nog weer een ice arena ontdekt. Mooi park, zeer ruim en ook weer heel gezellig. Helaas was de ice arena nog dicht tot april, dus hiervoor net de vroeg. Het was, net als in Dunidin, een binnenbaan voor ijshocky en kunstrijden.

Toen bij de haven maar een etenhuisje opgezocht, mooi aan het water gezeten (wel binnen want het koelt `s avonds toch flink af).

Al met al een hele mooie dag gehad.

Nog weer wat algemeenheden:
Wat we hier onderweg zien zijn hele grote farms met koeien (voor de melk en fok), schapen (voor de wol, fok en vlees) of herten (voor het vlees). Het meeste is bestemd voor export, want hier zijn die artikelen nog erg duur. Net als de wijn, best veel wijnteelt, maar hier duur verkocht. Dus veel export.
Verder is het een super schoon land, langs de weg, maar ook bij het vele sanitair wat overal vrij toegankelijk is.
Koos las een advertentie in een krant waar een boer een stagiair vroeg voor het melken van 900 koeien. In een carroussel van 64 stuks per keer. We hadden al eens gezien dat de boeren om een uur of 3 `s middags al met melken begonnen. De koeien worden dan met de auto, quad of brommer opgehaald.

Nu alweer onderweg in Arrowtown.
Later meer.

Fijn weekend
Groeten,
Henny en Koos

• 30 Maart 2014 - 08:14

Marjan:

hoi hoi, jij oud ? nee hoor hooguit ietwat belegen maar wat jullie allemaal doen daar, dat doen geen oude bessies, queenstown lijkt me ook weer prachtig,veel te beleven,zon,leuke mensen,veel activiteit,heel leuk maar de natuur trekt mij toch meer,we genieten hier enorm van elk nieuw berichtje en te weten dat jullie het zo leuk hebben maakt ons blij.
    over blij gesproken, gistermiddag in de tuin gezeten dus ook in nederland is het echt lente en vandaag zal het weer een heerlijke dag worden, straks ga ik jelmer halen,de boys moeten naar ado den haag,afke slaapt haar roes uit na een groot feest in friesland en sebas gaat fietsen.
    ik ga genietenxx