8 april - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 8 april - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

8 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

08 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo,

Zondag zoals gezegd aangekomen in Picton. Daar nog even de nodige inkopen gedaan, troffen we de 2 Franzosen die we ook in Riverton, het uiterste zuiden getroffen hadden op 24 maart.
Hoe bestaat het, 2 weken en 2000 km verder!!

Gisteren, maandag, de mailboot tocht gedaan. Leuke tocht, bij allerlei baaien langs om post te bezorgen bij de lokale bevolking en weer mee terugnemen.
Alleen,,,,,,,,,,het is hier nu echt herfst. Regen, kouder en toch wel veel wind.

Dan vandaag, de overtocht!!
Vanmorgen met de boot van 9 uur (uiteindelijk vertrek half 10) en om 8 uur melden. Dus vroeg op.
Tot nog toe ging alles goed.
De tocht duurde 3,5 uur, waarvan ruim 1 uur baai, 1,5 uur open water en weer 1 uur baai.
Dat eerste uur ging prima, geen enkel probleem. Boot was lang niet vol, dus plek zat.
Maar toen...................de zee was errug ruw!!!!!!! Dus gevoel van zwaar beschonken, kon amper lopen vanwege de deining, toen was er nog deining. Later werd het gewoon " klappen" op het water. VRESELIJK!!!!!!
Maag in opstand, koppijn van de harde klappen.
We hadden gezien dat er ook grote zeecontainers werden ingeladen, volgens chauffeurs van andere trucks was daar wel het e.e.a mee gebeurd, open geslagen.
Dus een erg heftige overtocht. Duurde ook een uur langer.

Eenmaal weer voet aan vaste wal, ietwat weeig (nog steeds). Maar niet echt zeeziek geweest beiden!!!!!

In Wellington, regen, regen, regen.
Dus naar het Te Papa museum geweest, de oorsprong van de Maori`s. Zeer indrukwekkend en enorm van omvang.
Daarna nog even met de camper Wellington in, was eigenlijk niet zoveel aan vanwege het weer.
Daardoor kwamen we net ook in de avondspits terecht, daarmee weten we meteen dat Wellington een hele grote stad is.

Nu op de camping, Koos is alvast in de kitchen aan het eten koken. Vanavond vroeg onder het dekbed, `t is koud!

Groeten,
Henny/Koos