11 april - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 11 april - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

11 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

11 April 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Moi,

Regen, veel regen.
Vanmorgen naar Taupo. Na afscheid van de goorste camping tot nog toe.
Er zijn hier 2 grote compagnies, de top 10 en Kiwi. Dit was een Kiwi, maar een slechte.

Lake Taupo is het grootste meer van Nieuw Zeeland.
Maar vandaag weinig zicht vanwege, juist ja, de regen. Het was een grote plaats, dus even rondgekeken.
De winkels zijn ingesteld op regen, want overal luifels.

Onze weg vervolgd naar Rotorua. Daar zijn we inmiddels op de camping.

Onderweg eerst gekeken bij de Huka Falls. Niet hoog, maar wel indrukwekkend vanwege het lawaai = kracht wat water teweeg brengt.
Dichtbij naar " Mooi Craters" geweest. Een krater waarin allemaal stoom naar bovenkomt. Wantrouwend als we zijn, dachten we dat het nep was. Maar echt, de grond is overal warm ( Koos even een paar keer stiekem gevoeld) en de stoom ook.
Daar een uur rondgewandeld.

Een eindje verderop werd duidelijk dat de stoom gebruikt word om energie op te wekken. Een heel buizenstelsel was aangelegd.

Nu op de camping zoals gezegd: regen.
even kijken nog wat de dag ons verder brengt.
We proberen mooi weer op te zoeken, maar dat is moeilijk.

Vervelen? Nee dat doen we ons nog niet.