12 april - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 12 april - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

12 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

12 April 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hallo,

Wakker worden en door het dakraam van de camper een blauwe lucht zien, dat is pas fijn!!!!
Na alle regen en donkere wolken vanaf afgelopen maandag, geweldig.
Na het broodje besloten om een rustdag te nemen. Nou ja, veel trek hadden we nog niet, want gisteravond heerlijk gegeten bij de Thai in Rotorua.
Nadat we eerst alles eens hadden afgeklopt, geborsteld en weer opgeruimd vertrokken we richting het meer om een mooi plekje te zoeken.
Eerst nog even de geiser bewonderd!

Natuurlijk als volgende stap weer een weg in gereden wat eigenlijk nergens toe leidde, doch we kwamen bij een klein Maori kerkje terecht met begraafplaats. Toch weer bijzonder.

De volgende afslag ging naar een baai, daar de camper gestald en heerlijk van de zon genoten. Zo nu en dan even een wolkje, maar verder prima vertoeven.Het was wel in de bewoonde wereld, dus de " buren" kwamen eens buurten (nieuwsgierig) om te zien wat we deden en waar we vandaan kwamen.
Maar, we hebben nog wat op het programma, dus om een uur of half drie toch maar vertrokken naar waar we nu zijn, Waitomo. Dit was niet helemaal de bedoeling, maar er waren verder weinig tot geen campings onderweg, ja 1 maar dat was barrel!

De weg, oh die route was weer zo mooi. Van alles wat, bergen, begroeid en kaal, rotsen, vlaktes, ach noem maar op.
Nog een paar keer wat spetters, maar nog steeds mooi weer, ook nu nog.

De camping is weer een van Top 10, meer dan prima qua uitvoering. En, na de hele drukte van Rotorua, zo heerlijk rustig. En frisse lucht. Waarom noem ik dat zo expliciet, Rotorua stinkt enorm, vanwege alle hotsprings, naar zwavel = rotte eieren.

Voor morgen hebben we de grot en de gloeiworm cave op het programma staan. Misschien blijven we hier nog een nacht, of anders gaan we later op de dag verder naar het noorden.

Fijn weekend,
groeten,