13 april - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 13 april - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

13 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves

Hoi,

Vanmorgen kaartjes voor 2 dingen:
Cave en gloeiwormen.
Eerst werden we met nog wat stellen werden we naar de grot gebracht.
Het was super mooi weer, eigenlijk zonde om als een mol 2 uur onder de grond te kruipen.
Maar moet gezegd: het was de moeite waard. Rondleiding, veelal in het donker of beperkt licht. Dit alles vanwege aantasting of co2 gehalte. Snap niet alles wat er gezegd wordt of doe niet altijd mijn best. Mede door toch een lichte vorm van claustro. Dat wetende en dan 2 uur ondergronds dat tast de concentratie aan.
Koos nog maar even vragen hoe en wat. Ook hier waren al gloeiwormen.

Bij de gloeiwormen zelf, ook weer met gids, een potige dame, een rondleiding gehad. Dit was een heel ander soort grot. Veel ruimer, dus minder eng.
Eerst een wandeling, dan met een bootje en tenslotte terugvinden.
Ondertussen had de gids een echtpaar met 2 zeer vervelende kids met zachte hand teruggebracht. De groep werd enorm afgeleid.
Bij de boot nogeen leuk vvoorval. De gids ging eerst de bankjes droogmaken, maar toen dreef ze af. Ze gaf het uiteinde van de handdoek aan een jonge meid, maar die trok zo hard dat ze de gids bijna in het water trok. Lachen!!!
Maar daar was het plafond helemaal verlicht eigenlijk met gloeiwormen. Prachtig.

We hadden al besloten om terug te gaan naar dezelfde camping voor een luie middag.
Gewassen, gedroogd ( wat ik thuis niet heb) en lekker genixt.
Zo een corona en genieten.

Tot later,
Groeten Henny en Koos