24 april - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Heko - WaarBenJij.nu 24 april - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Heko - WaarBenJij.nu

24 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

24 April 2014 | Singapore, Singapore

Hoi,

Het is een hele mooie dag, warm, zon. Niets meer te wensen. Lekker aan het zwembad nog wat zonnestralen opvangen.
Een mooie afsluiting van deze reis.

Alle tijd om terug te kijken op een mooie vakantie.
Om te beginnen: we hebben deze vakantie bijna 5000 km gereden met de camper. 3000 Km op het Zuidereiland, bijna 2000 km toch nog op het Noorder.
De beide eilanden, zijn zoals vooraf gelezen, inderdaad heel erg verschillend. Op het Zuider zijn alle natuurverschijnselen op relatief korte afstand van elkaar aanwezig. Vlaktes, bergen al dan niet begroeid, rotsen, fjorden, gletschers.
Dun bevolkt, weinig dorpen of steden.
Het Noorder daarentegen zou je als saai kunnen betitelen. Dat vind ik niet. Ook heuvelachtig, vlaktes, minder hoogte verschil, maar toch mooi.
Wel veel meer bevolking, dorpen, stadjes. En...............veel meer Maori`s.
Nieuw Zeeland moet het hebben van de natuur, niet van de cultuur. Er zijn wel wat oude gebouwen, maar niet zoveel.

We hebben wel begrepen dat de inwoners een redelijk goede verhouding met hun bank hebben. Er wordt boven hun stand geleefd, de inkomsten blijven achter bij de uitgaven. Maar goed, hun zorg of niet!

Overall genomen mogen we zeker niet klagen over het weer wat we gehad hebben. Tja als er regen is, is dat vervelend, maar doorsnee genomen voor wat het had kunnen zijn, geen wanklank.

We hadden 2 boeken mee voor informatie. Plus wat Koos vooraf uit reisgidsen gehaald heeft. Ik kan wel zeggen dat we zeker 85% gezien hebben, een goede score.
Nu kun je denken dat er niet genoeg gerust is, nee dat is niet zo. We hebben veel gezien, doch zijn ook heerlijk uitgerust. Vannacht nog proberen wat in het vliegtuig te slapen, dan zijn we morgen om 7.00 uur weer op Schiphol.

Dan begint het gewone gedoe weer:
koffer utpakken, wassen, opruimen, boodschappen doen, want alles is leeg en `s middags naar de kapper. Ja, want maandag is het gewoon weer vroeg opstaan, aan de bak.
Wil er nu nog niet aan denken, zal ook allemaal wel weer meevallen.

Gegroet,
Henny en Koos

• 24 April 2014 - 08:25

Marjan Kamphuis:

allereerst goede reis en ik verheug me erop jullie weer te horen, ik hebn vanaf 4 april geen reisverslag meer gezien tot eergisteren toen ontdekte eddy dat ze als spam in een speciaal vakje terecht waren gekomen, hoe, een raadsel maar ik was erg opgelucht want snapte niet waarom jullie ineens niets meer lieten horen, alles toch nog kunnen lezen en ik denk dat jullie een fantastische vakantie hebben gehad, dat wordt een avondje doorzakken met al die verhalen.
    tot gauw,liefs van ons beidenxx

• 24 April 2014 - 11:59

Gerard /Hennie:

een goede en veilige terug reis toegewenst.een dank voor het meebeleven van jullie reis (lijkt me toch maar elke dag een verplichting)Zomerkleding aan want er wordt voor vrijdag een warme dag voorspelt.

groetjes en tot ziens

• 24 April 2014 - 12:10

Jezus:

Een heel goede terugreis gewenst, en niet teveel nadenken. Hopelijk kunnen jullie slapen. Genoten van elke dag maar weer een nieuw verhaal. Volgende week is het hier geen zomer meer dus kunnen jullie langzaam aan weer beginnen. Wij contacten!!

Groet ons.