6 april - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 6 april - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

6 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

06 April 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Hallo,

Gisteren een relatief korte route gereden naar Nelson. Een mooi plaatsje, meer nog qua ligging. Het ligt in een baai, bijzonder mooi.
Nadat we in Nelson hadden rondgelopen, een camping opgezocht. Enigzins moe van al het rijden, op tijd deze keer.
De camping lag aan een drooggevallen rivier, op zich niet bijzonder ware het niet dat je daarlangs kon lopen naar het strand. Fantastisch, heerlijk water en heerlijk wandelen. Wel zwaar, ik stel me zo voor een lichte vorm van wadlopen.
Het was een hele grote camping, en uiteraard minimaal bezet. De drukte valt enorm mee.

Vanmorgen vertrokken naar Picton, de plaats van overtocht.
Morgen maken we nog een tocht met de mailboat, de boot die bij de afglegen woningen in de sound post brengt. Mooi tochtje weer door de sound als we dat zo bekijken.
Het weer blijft ons nog steeds meer dan goed gezind.

Vanmorgen waren we even in verwarring, we volgen geen kranten of i.d. Normaal gesproken worden we om een uur of 8 wakker, nu was het op de i-phone 7 uur maar wel licht.
Navraag leerde ons dat ook hier de klok vannacht een uur teruggegaan is, dus ook wintertijd. Het verschil met thuis is dus nu weer 12 uur.

In Picton hebben we ook de overtocht geboekt voor dinsdagmorgen 9.00 uur. Blij dat we dat niet van tevoren gedaan heben, want zoals gezegd is het niet druk, we hadden zelfs vandaag nog weggekunt. Vanaf dinsdagmiddag hebben we nog ruim de tijd voor het Noordereiland. We starten in Wellington.
In het Zuiden hebben we eigenlijk de route 2 x afgelegd, dat doen in het noorden niet, omdat Oakland al in het noorden ligt (scheelt ook weer vliegtijd naar Singapore).

We hebben nu 3000 km afgelegd in de afgelopen periode.

Vanavond gaan we nog even kijken in Picton, een drukke plaats i.v.m de overtocht.
Voor nu even rust, lezen en puzzelen.

Fijne zondag en weer tot later.
Groeten van ons,
Henny en Koos