Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Maandag 17 maart.

Dag allen,

Vandaag al wandelend door het park richting Down Town Christchurch gegaan. Mooie wandeling door het park, wat tevens de functie heeft van golffield, rugbyveld, veel joggers en fietsers.
We zagen in de stad zelfs een wielrenner op een tijdritfiets met 2 dichte wielen, wat daar de functie van was (nee, ook niet gevraagd).
Eerst zijn we naar het museum gegaan, waar een mooie geschiedenis van de Maori`s verteld werd (en getoond).
Vervolgens verder gewandeld naar het " oude centrum". Daar was nog heel goed te zien dat er 3 jaar geleden een aardbeving geweest is. Veel bouwputten, afbraak nog, maar ook opbouw. Een mooie oplossing voor het verlies van winkels was wel de Re:START (winkels in containers). Gekleurde containers waarin shops waren. Gezellige uitstraling.
Ewout had dit getipt, hij hoeft niet naar New zealand, hij reist gewoon met ons mee. `t Is net als " de mol spelen", hij geeft tips en wij zoeken het op. Deze opdracht is dus gelukt, weer geld in de pot. Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat we eerst niet in de gaten hadden dat het hier was, wij dachten Groningen (ja provinciaaltjes)!!!
Daarna zijn we met een shuttlebus buiten de stad gegaan om met een gondel de bergen in te gaan.
Volop warm vandaag, zo`n 26 graden. Zelfs daarboven was de zon erg heet. Prachtig uitzicht over de stad, stuk oceaan, de haven.
Op een gegeven moment sprongen er 2 parasealers naar beneden, facinerend om te zien.

Nu weer terug in het hotel, even rusten, eten en klaarmaken (nu toch wat beter voorbereiden) voor het ophalen van de camper morgen. Boodschappen doen, ach je kent het wel.
Dan op pad, het volgende avontuur tegemoet!!!!

Voor allen een fijne dag(en) en tot later.

Groeten,
Henny/Koos