23 maart - Reisverslag uit Papatowai, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 23 maart - Reisverslag uit Papatowai, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

23 maart

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

23 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Papatowai

Dag,

Slap van de lach begin ik aan het verslag van vandaag. Waarom? Dat komt later.
Vanmorgen om een uur of negen vertrokken uit Dunedin, richting zuiden.
Het weer was weer fantastisch.
Via de kustroute verder afgezakt naar Brighton, Milton, Balcluthea naar Kaka Point en Nugget Point. In Kaka Point was nog een triatlon voor kids aan de gang.
Bij Nugget Point hebben we weer (weliswaar in de verte) zeehonden gezien.
Veel baaien (Koos z`n hobby) gezien, mooie uitzichten.
De weg was soms net een achtbaan, zonder loopings uiteraard. Maar steil, spannend wat er achter de heuvel ligt.
Veel bos, afgewisseld met landerijen, veel koeien, kalveren en schapen.
Aan het eind van de middag wilden we nog naar caves, echter we waren te laat. Waarom? De caves zijn alleen bij eb zichtbaar. Is een natuur verschijnsel uit de vroege dagen.

Daaom redelijk op tijd op de camping. Maar toen moest er eerst gepoetst worden, alles zat onder het stof omdat we nogal wat grint wegen gehad hebben. En `t is hier droog. Rivieren en baaien staan ook droog.

Onderweg bij de attracties kom je steeds dezelfde mensen tegen. Gisteren troffen we een paar keer een echtpaar uit New Caladonie (ik weet niet of dit correct gespeld is). Ligt 2000 km boven Nw Zeeland/Australie. Mensen spraken Frans, dus er was enige verwarring toen wij zeiden dat wij uit Hollande kwamen. Ze dachten even aan de Franse president en konden dat natuurlijk niet plaatsen.
Vandaag weer mensen uit Duitsland en India getroffen. Allemaal erg aanrdig, met hetzelfde doel.

Waarom zo lachen?
Na het poetsen even met een Jacob`s Creek lezen, Koos een puzzeltje.
Totdat op een gegeven moment muziek uit de bus naast ons kwam. eerst dachten we aan een CD, maar op een gegeven moment hoorde/zag Koos dat het echtpaar zelf aan het spelen was. Klinkt als een band/orkest, alleen wat blikkeriger. Dit werkte erg op m`n lachspieren, zo erg zelfs dat ik Koos te dans vroeg! Maar raad es? Hij weigerde!!!!!!!

Na het nuttigen van weer een bak camping food, net als alle anderen, afwassen en weer even een stukje schrijven. Als je in zo`n camping kitchen bent, is bijna alles hetzelfde qua samenstelling. Alleen de een heeft vis, de ander gehakt en de derde kip.
Maar het gaat snel en is gemakkelijk op 1 bord te houden.
Wat dat betreft, geen culinaire hoogstandjes.

Morgen naar het meest zuidelijke puntje van het eiland, Bluff en dan naar Inverngargill, zo`n 120 km van hier. Snel gaat het niet, maar we liggen op schema.

Fijne zondag tot later.
Groeten,
Henny en Koos

• 23 Maart 2014 - 23:06

Gerard/Hennie:

Wij willen je nu al van harte feliciteren met je 61e verjaardag Hennie en je een fijne en reisvaardige dag toewensen .Misschien nu wel een vreugdedans met Koos.(weigering is me van hem wel tegengevallen hoor,had hem toch wel anders ingeschat , maarrrr wie weet)

• 24 Maart 2014 - 00:19

Jezus:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Neem er maar een lekkere Jacob"s Creek op. Wij doen het later wel. Ik kijk elke morgen uit naar weer een verslag. Waar blijft de foto van de camper? Wij zijn net terug van een avond Boudewijn de Groot. Was geweldig. Volgens mij stopt hij niet dus misschien volgend jaar in de herkansing. Vandaag hagel, onweer en wat dacht je net ruiten krabben. Dus het is hier nog lang geen zomer. Maak er een fijne dag van en niet teveel Jacob"Creek!!!

Groetjes ons.

• 24 Maart 2014 - 06:45

ABIM:

Hoi,

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat enorm leuk om jullie ervaringen te lezen, geniet lekker!
    Veel plezier en avontuur,

Groet en dikke XXX

Ilya, Mayra, Bianca & Amal

• 24 Maart 2014 - 07:36

Martine:

Henny!

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Proost!

M.

• 24 Maart 2014 - 09:22

Alie:

Hennie van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geweldige herinnering om deze verjaardag te vieren in zo'n mooi land. Ik geniet van jullie verslagen en foto's . Kus Alie en een poot van Zorro.

• 24 Maart 2014 - 09:30

Miranda:

Hieperdepiep Hoera Hennie is jarig. Van harte gefeliciteerd! Fantastisch om jullie verslagen te lezen en mee te krijgen hoe mooi land het is. groetjes vanuit Zuidlaren.

Miranda

• 24 Maart 2014 - 11:34

Marja:

Moi Henny,
    Van harte gefeliciteerd !! Ik wens je nog vele gelukkige jaren toe in goede gezondheid. Geniet lekker verder van jullie vrijheid en alle mooie en bijzondere momenten. Enne... dat dansje doen wij wel even over als je weer terug bent, gewoon in de gang zonder Jacob s Creek. Groetjes, ook aan Koos, en een heel fijne verjaardag. Marja Roger !!!

• 24 Maart 2014 - 11:49

Turbo:

Hoi He Ko He nog gefeliciteerd van de hele fam.
    Vanmorgen met Willem naar UMCG naar de suiker dokter geweest alles was goed op zijn bloeddruk na.
    1 medicijn wordt verhoogd en dan moet dit ook weer opgelost zijn.
    Ik kan mij het verhaaltje bij de Nederlandse bakker hellemaal voor stellen, druk druk druk, zelfs op vakantie ??? Maar het is wel allemaal leuk zie ik uit de verhalen houden zo en nog fijne dagen gewenst.
    Het afgelopen weekend was hier slecht maar nu schijnt het zonnetje lekker fiets weer ( niet trainen maar door de wijk heen) Hou de zaak heel en een prettige voortzetting van jullie ontdekkings reis!

Gr. Turbo

Lieve groet Ad

• 24 Maart 2014 - 15:42

Carina:

Hoi Henny,

Hiep, Hiep Hiep Hoera. Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad (kan bijna niet anders) Want volgens mij ben jij alweer in diepe rust. Geniet verder van je reis. Liefs

Carina

• 24 Maart 2014 - 19:45

Esther:

Hey Henny,

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We genieten weer met volle teugen van jullie avonturen.
    Groet'n aan Koos.

Dikke Smok,