1 april - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 1 april - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

1 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

01 April 2014 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Goedemorgen, voor ons half 6 `s avonds,

Vandaag weer heel wat km afgelegd. Het traject was zeer afwisselend, bergen, grote vlaktes en weer bergen.
Eerst zijn we naar Gillespies Beach geweest, zo`n 20 km verderop. Daar onze ochtend wandeling gemaak ( uurtje ongeveer). Door het regenwoud heen, langs het strand terug.
Koos was zo verstandig om z`n wandelschoenen aan te doen, ik vond m`n sneakers voldoende. Domme fout, want het was nog vochtig, die schoenen zijn dus redelijk verknald. Is niet anders!

We hadden gisteravond besloten om geen helivlucht te maken. Voor ons voegde dat niet veel toe,
Wel vannacht enige tandpasta gebruikt, want de sandflies waren toch ergens binnengekomen helaas.Ondanks de deet en de camper op tijd dicht. Maar ordinaire tandpasta doet wonderen tegen de jeuk.

Na de beach de weg vervolgd. Het weer was helder, zonnig en goede temperaturen. `t Is net of het hier met 18 gr warmer is dan bij ons. De zon is scherper.
We zijn eerst naar Franz Josef Glacier geweest. Dat dorp was leuker dan Fox, maar qua berg vrijwel hetzelfde.
Via Whatarao en Harihari (hier worden nog veel Maori namen gebruikt) naar ons lunchpunt, de voet van Lake Lanthe. Mooi plekje!
Toen ik op een gegeven moment voor de camper langsliep zag ik een klein deukje boven de rechter koplamp. Nee die zat er niet in bij vertrek. Denken, denken......
Gistermorgen, direct na vertrek uit Wanaka, zijn we beland in een kudde koeien die de boeren aan het verweiden waren. Er waren meerdere auto`s, we hebben ook wel wat gehoord, maar nee dat was niet bij ons. Wel dus, op de 1 of andere manier heeft een koe ons geraakt. Maar goed all inclusive verzekerd, maar vervelend wel.

Via Ross naar Hokitika. Onderweg niet veel aanbod van bezienswaardigheden. Wel zie je onderweg veel rivieren en creek`s, zo droog als gort, nou ja soms kleine geultjes. Er wordt her en der ook nog gesproeid.
Hokitika is een redelijke plek, met een leuke kern. Veel jade is er in de buurt (ooit gevonden) en daar borduurt men op verder. Winkels vol. Nog even gekeken bij een glasblazer, die maakte op dat moment kleine pinquins.
Bij een warme bakker nog 2 lekkere turnover applepie gekocht (juist ja, appelflappen).

Inmiddels werd het natuurlijk later en de laatste 40 km maar wat sneller gereden. Op een gegeven moment kwamen we over een one lane bridge, die tevens ook nog spoorbrug is. Goedkoper kan het toch niet.

We merken dat de meeste toeristen de route andersom rijden. Zo staat het ook in de boekjes, trouwens. Wij hebben bewust (nou ja Koos) gekozen voor andersom, om het weer (want de verwachtingen waren heel anders dan nu uitkomt). Er wordt hier toch redelijk wat regen voorspeld, we hebben erg veel geluk.

Wat me vandaag zo opeens opviel was,dat wanneer we in de bewoonde wereld zijn, er veel was in de kamer hangt te drogen. Zomaar een gegeven.

Verder hebben we beiden het gevoel dat de dagen zo snel gaan, morgen alweer woensdag, nog 3 camper weken te gaan.
Het is de bedoeling om zondag of maandag over te gaan naar het Noordereiland. We schieten mooi op met ons programma, morgen weer richting oostkant.

Groeten,
Henny en Koos

Het gaat prima met ons, genieten nog met volle teugen en rusten toch ook uit.

• 01 April 2014 - 08:32

Marjan Kamphuis:

goedemorgen voor jullie avond,heerlijk net voor ik in de auto zou stappen nog even een nieuw bericht van jullie, heerlijk,een goed begin van de hier ook zonnige dag.
    ik beleef al de pracht door jullie verhalen mee, en moest erg lachen om het drogen van de was binnen.
    is het waarschijnlijk buiten te warm voor de meeste tijd van het jaar.
    die zandvliegen lijken me geen pretje maar het beeld wat ik krijg over tandpasta is wel grappig.
    ik moet nu gaan rijden, slaap lekker voor straks en blijf genietenxx