19 april - Reisverslag uit Baylys Beach, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 19 april - Reisverslag uit Baylys Beach, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

19 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

19 April 2014 | Nieuw Zeeland, Baylys Beach

Moi,

Op weg naar Auckland, onze eind bestemming in Nieuw Zeeland! !
Geen ontkomen aan.
Vandaag toch nog weer interessante dingen gezien.
Eerst een leuk plaatsje, Rawena waar je met een ferry een overtocht kunt maken naar de andere kant van de baai.
Er ging net een nieuwe lading auto's op. Veel auto's, meer dan verwacht.
In de laatste zat alleen een chauffeur, dachten wij. De boot ging weg, was al van de kant. Maar toen kwamen er nog 2 dames en 1 man aanlopen. Hadden take a way gehaald. Heel netjes de boot kwam terug en ze konden nog mee.

Onze weg vervolgend kwamen wij bij Omapere. Hier is een groot zandduin, ingang van de baai. Bij beter weer doet men daar aan sandgliding. Niet dat het slecht weer was, maar geen zomer meer.

Inmiddels weer een weg door het regenwoud. Daar werd de aandacht gevraagd voor de Kauri boom. Nou terecht. Een gigantische boom, volgens de boeken 2000 jaar oud. Omvang? Is op de foto niet goed te zien, net als de hoogte. Er staan in dat bos nog veel meer, maar nog een stuk kleiner.
De boom is beschermt.

Daarna, met toch nog wat regen druppels de camping opgezocht. Even niks.
Koos heeft nog een flinke portie walnoten gekraakt ( bijna Pasen hè). Die had hij in Blenheim verzameld. Corona erbij, t`is immers zaterdagavond!

Morgen nog verder richting finish.

Groeten Henny en Koos