27 maart - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 27 maart - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

27 maart

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

27 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Dag allenmaal,

Vanuit een zonnig Te Anau een hele goedemorgen. Wij hebben vandaag (met slechts 20 km te rijden) een rustdag ingepland. En laat het nu bijzonder mooi weer zijn. De locals zijn zelf ook erg verbaasd over dit weer.
Vanmorgen dus rustig aan vertrokken naar de Kepler Track. Een wandel route van 60 km, nee dat hebben we niet gedaan. Wel een stukje ervan (km of 5). Mensen gaan bepakt en bezakt op stap en overnachten in tenten of hutten. Met nogal wat hoogte verschil.
Zal ongetwijfeld erg mooi zijn, maar niet voor mij (ons).

Op de parkeerplaats nog even heerlijk in de zon gezeten met een kop koffie. Daarna onze weg vervolgd.
Eerst even weer boodschappen gedaan in een hele grote supermarkt. De levensmiddelen zijn hier allemaal iets duurder dan bij ons. Diesel is goedkoper, maar de camper rijdt niet zuinig. Maakt niet uit: VAKANTIE!!!!!
Mooie camping, Lake site. Maar dan moet je wel eerst een eindje lopen.

We zijn net even het dorpje in geweest voor shopping. Heel gezellig ziet het er allemaal uit, en winkeltjes waarin allerlei wol artikelen te koop zijn. Oei, die verleiding. Maar mijn betaalkaarten had ik niet mee, dus dat maakte het alweer wat gemakkelijker. Leuke handschoenen, pantoffels, sjaals, t-shirts, enz.

Ik heb nu even weer een vaste pc opgezocht, dat werkt toch iets gemakkelijker dan de i-phone van Koos en geeft ook minder foutkansen. Dat apparaat gaat soms geheel zijn eigen gang, tenminste als ik niet tijdig herstel, met soms de meest vreemde woorden. Dus nogmaals, dat kan gebeuren.

Morgen gaan we de bustocht en cruise doen richting Milford Sound. Zal zeker net zo spectaculair zijn dan de tocht van gisteren. Toen was het een wat koude, mistige dag op sommige plaatsen. Oh ja, de boot ging tot open zee, dat was te merken. In al m`n onschuld had ik niet in de gaten dat er en enorme schommeling was en liep ik aan de reling langs. Dat heb ik een 2e keer niet weer gedaan, levensgevaarlijk!!!!

Van de kids hebben we even de stemmetjes gehoord en natuurlijk zijn er de foto`s op de app. Zo snel alles, binnen 2 seconden weer een nieuw berichtje. Werkt perfect.

Morgennacht blijven we hier ook nog (vannacht touwens weer vorst gehad) en zaterdag gaan we richting Queenstown. Een wat grotere plek waar weer van alles te beleven is. Misschien bungy-jump????

Groeten van
Henny en Koos