28 maart - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 28 maart - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

28 maart

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

28 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hallo,

Wat een prachtige dag gehad.
Vanmorgen vroeg op, om kwart voor 8 met de bus op stap naar Milford Sound.
Woensdag een boot - bus - boottrip, vandaag een bus - boot - bustrip.
2 Echte verwendagen!!

De bus was erg luxe, vanuit alle posities een goed zicht op de omgeving.
De tocht was 120 km, door zeer gevarieerd landschap. Grote/hoge bergen, dan weer valleien, dan regenwoud, zo werd alles steeds afgewisseld.
De chauffeur heeft ook bijna de 2,5 uur verteld. Zo ook dat er vorig jaar toch 2x, in juni en september, stormen zijn geweest, waarbij de weg dan ook een paar dagen afgesloten is (de weg is heen en terug, geen rondrit mogelijk).
De bus maakt wat stops onderweg bij mooie punten, zoals het Mirror Lake.

Vervolgens met een driemaster het fjord in. Deze was toch erg verschillend van woensdag.
Doubtful Sound was groter, wijder, meer vertakkingen, dus wat dat betreft spannender.
Milford Sound was smaller, maar bergen, nou, nou nou!
Hoog, steil (wel 700 mtr hoog). Als je daar dicht langs vaart, ben je nog minder dan een vlo, zeg maar.
Fantastisch!!!!!!!

En de sandflys, precies volgens verwachting, in veelvoud aanwezig.
Onderweg nog weer zeehondjes gezien en zelfs in de verte dolfijnen, maar die waren helaas te ver weg.

We hebben natuurlijk foto`s en film, maar ook hier is van toepassing, die zeggen niet zoveel als je het niet gezien hebt (helaas).

Nog wat algemeenheden:
Nieuw Zeeland is zeer goed ingesteld op toerisme. De bewegwijzering is voortreffelijk. Alle mooie punten worden duidelijk aangegeven, er zijn veel visitor centre. Onderweg ook tal van campings, lodges en B&B. Dus ook met eigen auto is dit prima te doen.
Bij de wat gevaarlijke punten onderweg stan borden met de geadviseerde snelheid. Geen 30, 40 of 50 km, nee 35, 45 of 55. Volgens mij moet je weg/waterbouw gestudeerd hebben om dit gegeven verder uit te werken.

Te Anau is een goede uitvalsbasis voor veel activiteiten. Het is hier dan ook wat drukker dan wat we gewend waren.
Maakt niet uit, is er veel en schoon sanitair.

Morgen op naar Queenstown.

Prettig weekend en groeten van Henny en Koos.

De voet is weer volledig hersteld, dus dat probleem is van de baan.

• 28 Maart 2014 - 07:28

Marjan:

hoi ,
    eerst genoten van de foto's, vooral koos met de zeehond,echt fantastisch maar ook weer van jullie mooie verhaal,wat een reis, straks in nederland moeten jullie daar gewoon van bijkomen, zoveel zien jullie en overal die zon,heerlijk!

• 28 Maart 2014 - 08:29

Turbo:

Hoi,
    Mooie verhalen , ik neem aan dat als jullie terug zijn eerst op vakantie gaan.
    Ik las het toch wel goed om kwart voor 8 met de bus ( kom ik ook net aan op mijn werk ) en dan de hele dag genieten van de omgeving, vele indrukken, bus weer halen stres stres stres ????
    Ja dan ben je aan de einde van de dag toch weer blij dat je bij je campertje bent of niet?
    Maar liggen jullie nog op schema en heb je niet de behoefte om op leuke plekken wat langer te blijven?
    Voordeel is natuurlijk wel dat het geen 2 a 3 week vakantie is, kunnen het gevoel van de omgeving later dan ook langer vast houden, blijf genieten en schrijven wij volgen jullie op de voet.
    Gr. Turbo ( het wordt hier ook weer een warme weekend ( 17 - 20 graden ) )