14 april - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu 14 april - Reisverslag uit Waihi Beach, Nieuw Zeeland van Heko - WaarBenJij.nu

14 april

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Heko

15 April 2014 | Nieuw Zeeland, Waihi Beach

Hallo,

Vanaf een zeer, maar dan ook zeer drukke camping bij de grotten, richting oosten vertrokken.
We hebben als strategie gekozen voor het volgen, voor zover mogelijk, van het betere weer.
Doordat erin Queensland, Australie een cycloon was en bij de Salomon (?) eilanden een tsunami wordt er om en nabij donderdag erg slecht weer verwacht!!
V.w.b de strategie, lukt het nog redelijk. We hebben zelfs zon gehad vandaag.
Wel is het nadeel, voor zover dat een nadeel is, dat we niet goed weten wat er overal te doen is. Maar het voordeel (`t is net Cruyff) is dat er een grote ontspaning is en we het wel zien (letterlijk).
Maar dan toch stuit je weer op wat bijzonders.
Het begint ermee dat we een hangbrug zien, dat is wat. Gestopt, gedraaid en gekeken.
Dan blijkt het een oude goudmijn te zijn, waar je een wandeling kunt maken, zelfs door de tunnels. Dus zo gezegd zo gedaan en maar weer ondergronds. Ditmaal werkelijk zonder verlichting, dus erg donker. Gelukkig kwam er een groep kinderen aan met begeleiding en zaklamp, dus aangesloten. Was zeer de moeite waard.
Vervolgens verder richting Waihi, beach. Daar was het vroeg donker en zeer winderig. De camping bestond uit 2 delen, de overkant stonden de campers weer aan de oceaan. Daar hadden wij voor gekozen.
De dame van de receptie was nog wel zo opgewekt om te vermelden dat: " wanneer de storm te groot werd, wij tot 20.00 uur nog naar de overkant konden rijden, daar was meer beschutting). Geen hinder gehad, goed geslapen.
Heeft ook wel weer wat knus.

Groeten,
Henny en Koos