Strand- en verhuisdag. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Strand- en verhuisdag. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Strand- en verhuisdag.

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

22 November 2007 | Thailand, Bangkok

Dag allemaal,
Mooie, zonnige dag met hele hoge golven. Eerst een beetje angstig, maar op een gegeven moment ga je het bijna leuk vinden. Totdat je geen grond meer onder de voeten hebt, en bijna..........
Maar goed dat Koos zo goed oplet en nog beter, heel goed zwemt. Dus niks aan de hand, alles onder controle.
We hebben intrek genomen in ons laatste hotel voor 6 nachten, ook de laatste. 't Is een mooi hotel, op stand zal ik maar zeggen. Maar we hadden dan ook een tussen balans opgemaakt en dat viel allemaal mee.
Eindelijk de koffer eens uitgepakt. We hadden veel uit de rugzak geleefd, iedere keer weer gevuld met schone spullen. Dus puinhoop alom in de koffer. En heel veel zakjes met aankopen, wat nu alweer een verrassing was.
Net nog even de badhanddoeken uitgespoeld, allemaal zout en zand, zeker een paar kilo zwaarder.
De strandboy (van de stoelen) kwam vandaag even babbelen. Hij vertelde dat hij 200 bath per dag verdient, dat komt neer op 120 euro per maand. Hij werkt hiervoor 7 dagen per week jaar in jaar uit. Behalve op regendagen. Hij vertelde ook nog dat de Tsunami zeker zon'n 200 meter landinwaarts heeft weggevaagd. Vandaag was dan ook de opening van het nieuwe gemeentehuis. Daarnaast is ook nog een bouwput.
Het is ons opgevallen dat in de bouw veel vrouwen werken. Veiligheid is ver te zoeken. Blote voeten of met plastic slippers, vaak zonder handschoenen. Steigers van bamboe, hoog en zonder gordels of wat dan ook. Specie wordt handmatig gemaakt.
De komende dagen gaan we verder met relaxen.
Tot later maar weer.

Groeten van Henny en Koos.

• 22 November 2007 - 14:26

Aliehut :

Dag hennie en koos, We ( willy en ik ) hebben een mooie avond gehad in de Tamboer. Procol Harum was geweldig, ik zal een cdtje voor je branden. Ook je Ida en haar man waren van de partij, we zaten in de zelfde rij. Nou nog maar lekker badderen in de zee en leuke hebbedingetjes kopen zodat de koffer goed vol raakt. Wij hebben zo weer weekend kunnen wij weer uitrusten !
    Kus alie

• 23 November 2007 - 10:12

Willy:

Hee die Hennie,

Jeetje wat hebben jullie daar veel gezien en beleefd!!
    Echt mooi!
    En...ik vond het lief dat ik je kaartje van Proco Harum mocht hebben!
    Was echt super!!!
    Dus: Harstikke bedankt!

Maak er nog een mooie tijd van daar, en kom gezond terug.

Tot ziens,