Khai eilanden. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Khai eilanden. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Khai eilanden.

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

24 November 2007 | Thailand, Bangkok

Hoi iedereen,

Gisteren niet veel bijzonders gedaan. Alleen een tochtje voor vandaag geboekt, naar de Khai eilanden.
Oh ja en naar Patong geweest. Echt vreselijk, ontzettend druk. Niets voor ons.
Dus vandaag de Khai eilanden. Gehaald vanaf ons hotel om naar Phuket, de pier gebracht te worden. Daar aangekomen, koffie, toiletten en op de boot. De speedboot. Vanaf het begin dat ik die boten zag wilde ik wel een hele dag een tocht maken. Echter die zijn er niet, dus we moeten genoegen nemen met 3 eilanden bezoeken, dus hoppen.
Vanaf de pier is het een kwartier naar het 1e eiland, Khai Nui. Nou ik hoef geen dag meer op de speedboot. Nadat de boot in open water was en goed lostrok was het een gekletter heen en weer van hier tot ginder. Helemaal door elkaar gekwakt. Op Khai Nui aangekomen, eigenlijk moet ik zeggen bij Khai Nui (want het zijn 3 rotsen in de zee, onbegaanbaar) kon er gezwommmen en gesnorkeld worden. Koos heeft het geprobeerd en vond het leuk. Hele grote/dikke vissen (visserslatijn).
Ik heb gezwommen met zwemvest, maar kom dan maar weer eens in de boot. Goed alles weer gereed voor het volgende eiland. Dat was wat groter, met strand. Hier heerlijk relaxen, met een zeer goede lunch. Erg goed verzorgd, trouwens dat was de hele tocht. Dit eiland heet Khai Nai. Na het eten naar het laatste eiland, Khai Nok. Hier vissen gevoerd, mooi gekleurde en nog wat gezwommen/gesnorkeld.
Al met al een leuke dag gehad.
Vanavond is het een soort lichtjesfeest. Dat is om en nabij eind november bij volle maan. Met een soort van grote lampions (die de lucht in gaan) en lichtbootjes op het water moet de duivel/geesten worden verdreven. Het is geen religieusfeest, gewoon voor iedereen.
Als klapper gaan we straks met de plaatselijke pannenkoekenbakker en z'n vrouw naar Karon, nog wat bekijken.
Tja een overvolle dag, morgen op het strand maar weer verder slapen wat we vannacht tekortkomen.
Voor allen een prettig weekend, hier lukt dat nog prima ook al liggen we qua tijd op jullie voor!

Groeten van Koos en Henny
en voor wie dat wil een dikke zoen!