Nu het meest zuidelijke punt. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Nu het meest zuidelijke punt. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Nu het meest zuidelijke punt.

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

17 November 2007 | Thailand, Bangkok

Dag allemaal,

Zo we zijn in Kata Beach op het eiland Phuket.
't Is warm, zo'n 33 graden.
Gisteren hadden we nog een bewolkte dag, kon de huid even weer wat uitrusten van alle zon.
Maar we zijn gisteravond nog naar Thai boksen geweest. In een waar stadion. Sofa's voor de duurdere plekken (1000 bath = 20 euro) en klapstoelen als de goedkopere plaatsen. Deze waren 600 bath (=12 euro). Nou mensen we hebben genoten. En we waren niet de enigen, ruim 400 mensen, met name bleekscheten. Een hele traditie. Beginnen met het volkslied. We kregen 10 partijen van ieder 5 ronden te zien. Dit alles onder de bezielende begeleiding van een fluitist (net zo een als bij een slangenbezweerder). En nog een trommelaar. De hele avond non-stop, tot ver na twaalven. Voorstellen van de spelers. Deze gaan dan vervolgens de scheidsrechter en alle hoeken begroeten. Vervolgens beginnen ze met een soort dansritueel. Dan pas gaat de gong voor de wedstrijd. In het gezicht raken mag voor de licht gewichten niet. De zwaardere (nou ja 60 kg, vandaag voor 't eerst een vette THai gezien) mogen dat wel. 't Is meer schoppen, maar wel fanatiek. En gokken die autochtonen, met veel kabaal, maar echt grip kregen we daar niet op. Grof gegokt? Ook dat weten we niet, maar aan het lawaai te horen....
1 Is geblesserd uitgevallen, een ander KO. Verder wat locale helden, maar beslist de moeite waard. Beter dan in die tent in Chiang Mai.
In Kata Beach hebben we ons cottage in gebruikgenomen. Eenvoudig maar goed. Hier verblijven we de komende 5 nachten, dus t/m woensdag. En dan? Dat moeten we nog even bekijken.
We hebben hier het zwembad in de voortuin, en de zee in de achtertuin. Maar nu weer met hoge golven. Vanmiddag heb ik les van Koos gehad hoe die te beheersen. Wel een paar keer finaal koppie onder, oren vol water, proesten en snuiven en Thais benauwd, maar ik zet door. Want heb je het onder de knie dan is het zowaar pret hebben. Maar ik ben nu nog steeds bang te verzuipen (Tsunami syndroom).
Wat eten we zoal?
In ieder geval veel rijst of afgeleiden daarvan. Kip met groenten, vis met dezelfde groenten. Springrol (loempia), salades en toetjes kopen wij bij 7Eleven.
Maar wij eten ook lokaal, zoals al eerder gemaild aan de kant van de weg.
's Morgens meestal redelijk ontbijt, maar de donkerbruine boterham met kaas.............ontbreekt nog steeds.
Deze week hebben we een buffet gehad, ja zowaar met gehaktbal en gebakken aardappeltjes met spekkies en ui. Ook nog pizza, voor elk wat wils.
De dag begint hier om een uur of 6, in het noorden was dat ook zo. Hier is het echter iets later donker, niet om 6 uur maar meestal tegen zevenen.
We genieten nog volop, de opmerking " over de helft" was ook met enige weemoed. Maar realistisch aan alles komt een eind.
En Joke ik weet nu wat je bedoelt met Koos z'n zwembroek. Met al dat geduik in de golven sta je nogal eens in je blootje.
Tot later maar weer en voor iedereen een prettige zaterdagavond en zondag.

Groeten van
Koos en Henny vanuit Kata Beach Phuket.

• 17 November 2007 - 14:54

Gerard En Hennie:

Moi moi,Wij zijn nog steeds vastgeroest in Bork,voor ons geen Thai boksen maar het inhalen van Sinterklaas.Toeteren en lopen valt niet meer mee hoor(worden toch ouder)Gerard die ploeterdt wat met de atb in de modder(ieder z'n hobby nietwaar)Wij beperken ons maar tot het kijken van het schaatsen op de tv(rijden trouwens oerend hard)Ook genieten wij van de droge dagen die ons gegund zijn ( met handschoenen aan)Maar we zijn niet jaloers op jullie hoor(pink trilt nu)O ja we gaan wel kopje onder tijdens het douchen is niet zo eng.Nog een heel goed weekend toegewenst en tot horens
    doeg Gerard en Hennie

• 17 November 2007 - 15:40

Wessel En Ida:

Hoi, eindelijk even tijd. Druk,druk,druk.... Nou, ik ben niet meer jaloers. Het is mij te warm daar en van kopje onder houd ik al helemaal niet.Alleen het eten dat lijkt mij wel wat. Geniet er nog maar even van, want het is hier koud. In heel Europa liggen al meters sneeuw. Al een paar keer naar de Tamboer geweest. Blijft leuk.Elke dag weer benieuwd wat je weer te melden hebt. Geniet van de dagen rust voor dat je het weet zit je hier weer in de sleur. Net even naar Wbk geweest.
    Tot horens.
    Wessel en Ida

• 19 November 2007 - 14:34

Tom:

he, he, had een hoop in te halen om te lezen na het weekje noe jorrek. was zo inspannend dat ik daarna prompt een paar dagen ziek werd. Inmiddels boven Jan. De verhalen blijven machtig mooi en veel relaxter dan 42 km hardlopen. daar wordt je alleen maar moe van. zal blij zijn als ik je weer zie maar gun jullie eerst nog weken vakantie.

Tom