Het meest noord-westelijke punt van Thailand.. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Het meest noord-westelijke punt van Thailand.. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Het meest noord-westelijke punt van Thailand..

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

02 November 2007 | Thailand, Mae Hong Son

Hoi, hoi,

Vandaag verder noordwaarts gereden. De bedoeling is zo'n 180 km tot de volgende stop. Ondertussen mee pikken wat er te zien valt. Kortom, geen vastomlijnd plan.
Het is een mooie route, afwisselend van natuur, bergen en begroeiing. Ook weer wat bergvolken gezien, onze bescheidenheid staat ons nog steeds in de weg om te vragen of we binnen mogen kijken. Verder was het bijzonder rustig onderweg. Heerlijk.
In Nong Haeng hebben we een 2e Hot Spring poging ondernomen. En ja hoor deze was goed. Het rook er duidelijk naar zwavel en de brubbels kwamen de grond uit. Ook hebben we geen enkel teken van technisch vernuft gezien.
De weg vervolgend tot Mae Surin. Hier is een waterval te bekijken. Uiteindelijk was de weg er naar toe spectaculairder dan de "val" zelf, maar op zich maakt dat niet uit. De rit was het dubbel en dwars waard. Een lange weg (35 km) door wat ze hier zonnebloemen noemen, omzoomd (deze zijn kleiner dan bij ons) en orchideeen. Prachtig. Ook mooi waren de vergezichten wat je zag, steeds zeer afwisselend. Dat dubbel en dwars was maar goed ook, want we moesten dezelfde weg terug.
We zijn nu aangekomen in Mae Hong Son. Een stadje op de grens met Birma, waar ook veel Chinezen (handel) zijn. Oppassen is geadviseerd, maar we doen voorzichting en alles op het lijf.
Morgen staat een bezoek aan " de mooie dames" en de olifanten op het programma. Oh ja wat smaakt engelse drop na bijna 2 weken lekker. We mogen iedere dag elk 5, zo proberen we de smaak wat te rekken.
En, het kon niet uitblijven, gisteren toch wat last van de maag gehad met de gebruikelijke verschijnselen. Maar de pillen van de drogist hebben hun werk gedaan, gelukkig maar.
Het eten is hier verder prima, ook onderweg.
Het hotel doet op aandringen weliswaar, zomaar de helft van de prijs af. Hoe kan't he?
Voor jullie een goed weekend.

Groeten,
Koos en Henny

• 02 November 2007 - 14:05

VePeEw:

Haai,

Jullie raken al bedreven in de kunst van het afdingen. Hahaha. Goed zo! Wat een andere wereld daar he. Hier alles zn gangetje. Somber weer helaas. Dr niet op uit vandaag. Lekker weekend!! Goed zeg, maar 5 dropjes per dag pp.

Kalm an en vooral voorzichtig!

Dikke kus van ons

• 03 November 2007 - 08:15

Wessel En Ida:

Wat een spannende verhalen. Elke dag weer hollen naar de computer op te kijken of er weer een berichtje is. Maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik steeds meer krijg "dit is dus niks voor mij". De foto's zijn prachtig. Het kaartje is aangekomen.

Liefs Wessel en Ida