The Longnecks. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu The Longnecks. - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

The Longnecks.

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

03 November 2007 | Thailand, Mae Hong Son

Dag allemaal,

Op het moment dat ik wil beginnen met het verslag, komt er een processie langs. Alles in het teken van Boeddha en de verering daarvan. Lucky we, dit blijkt elke 1e zaterdag van november aan de orde te zijn. Prachtig wat ervan gemaakt is. Net Rodermarkt, maar dan anders natuurlijk. Dus wel muziek, versierde wagens en veel versierde mensen. Vanuit alle hoeken en gaten hier uit de buurt wordt deelgenomen, dus ook veel variaties. Lopen heel veel mensen mee, de meesten erg mooi, traditioneel aangekleed.
Dus eerst even hiervan genieten.
Zo nu verder met vandaag.
De mooie dames (the lomgnecks) en de olifanten.
De longnecks is een groep mensen afkomstig uit Birma (oorspronkelijk) en hier aan de grens in Thailand leven, gedoogd. Nu zijn er mensen die dit leven gaan exploiteren d.m.v. de dames. Deze krijgen stalen ringen om de nek, zodat deze langer worden. Ook ringen om de knieen, dat is echter versiering. We hebben het zelf gezien, voornamelijk bij een aantal oudere dames kun je heel goed zien dat de nek een stuk langer is. Vreemd gezicht. Leuk om gezien te hebben. Verder worden er (natuurlijk) veel streek produkten verkocht.
Het hoogte punt van de dag was toch wel de olifanten tocht. Met z'n 2en op zo'n log dier door de jungle. Nee, niet in een park, giciviliseerd, maar echt de jungle in. Fantastisch. De foto van mijn opstijgen heb ik echt gewist, 1 van de meest onelegante foto's die ik heb gezien. Maar je komt op een verhoging te staan en dan loop je over de kop van het dier naar het "bakkie". Koos heeft nog op z'n kop gezeten. Je hebt dan geen enkele steun, dus steeds de neiging om voorover te vallen. Alles in slow motion, geweldig. Eerst dachten we nog een uur wiebelen, maar het had gerust nog langer mogen duren.
Net als bij een georganiseerde reis hadden we vanmiddag geen programma. Toen weer een lekkere voetmassage ( en later werd dat nog drukpunten massage) gehad. Heerlijk.
Kortom, weer een mooie dag (en deze dag is nog niet om). Gisteravond hebben we het er nog over gehad dat we toch wel heel gelukkig mogen zijn. Tot laat in de avond in de korte broek en t-shirt van het mooie weer genieten.
Ik moet echter nog wel opbiechten dat we vanmiddag een redelijke regenbui hebben gehad. Maar, dat was tijdens de massage, dus geen last.

De groeten van ons en tot later.
Doeg,
Koos en Henny

• 03 November 2007 - 18:05

Grun:

Hai, pff..heerlijk zeg die massages. Fijn! Vera heeft het kaartje gehad. Moest haar wel uitleggen wie Henny en Koos waren. Zij kent namelijk alleen opa Koos en oma. Even in de war? Hahaha. Vannacht was ze het doorslapen even vergeten...Nu maar weer op naar de volgende nacht. Geniet dr van. Klinkt erg leuk allemaal. Geen bewijsmateriaal meer wissen!! Dikke kus van ons

• 04 November 2007 - 10:56

Aliehut:

Dag avonturiers, zelf al eens op een kameel gezeten, maar een olifant lijkt me ook geweldig. Leuk idee zo'n stel ringen om de nek, iets voor mijn sieraden expositie. Oja die wordt trouwens goed bezocht. Dat wordt straks wel afkicken met die massages, misschien dat Koos de kunst kan afkijken en dit voortzet in Nederland, kom ik ook eens langs! Liefs en een kus van mij.