Vandaag een " lummeldag". - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Vandaag een " lummeldag". - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Vandaag een " lummeldag".

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

05 November 2007 | Thailand, Chiang Mai

Iedereen, goeiedag!
Nou, die lummeldag is niet helemaal waar. Wij hebben eigenlijk altijd wel plannen om iets te ondernemen of te zien.
Eerst naar Bo Sang en San Kamphaeng. Plaatsen waar je prima kunt winkelen. We zijn eerst op bezoek geweest bij de grootste juwelier van Thailand en volgens zeggen van de wereld. Je wordt daar met veel egards ontvangen en krijgt een persoonlijke begeleider. Tot nog toe was men iedere keer enigszins verbaasd dat we op alleen reisden met de auto.
We kregen eerst een rondleiding in de fabriek waar allerlei edelstenen verwerkt worden. De verkoopster sprak redelijk goed Nederlands, echter ze was nog nooit buiten Thailand geweest. Dat is volgens haar voor de Thai niet weggelegd. Ze bekeek ons dan ook als rijke mensen. Ze moest ook talen spreken, anders kon ze daar niet werken. Ze dacht dan ook wel van dat geglinster aan mij te kunnen verkopen. Meer voor zus Ida! Heb me wel laten verleiden tot wat ik zelf een bijzondere aankoop van een armband vind. Gewoon zilver, zonder poespas. Ze kreeg dan ook in de gaten dat ik een eenvoudig mens ben, helemaal gelijk! Zeer onderhoudend.
Vervolgens zijn we naar een zijde fabriek gegaan. Ook een rondleiding gehad, van rups tot cocon. Leuk om te zien hoe dat product gemaakt wordt.
Natuurlijk een stuk meegenomen, voor een rok denk ik.
Zo, dat was het 1e gedeelte van de dag. Nu naar Doi Suthep. Daar is het winterpaleis van de koning. Niet gezien en niet gevonden. Maar we waren op 1000 mtr hoogte dus een mooi uitzicht op de stad. Bovendien kerststerren gezien in het wild.
Op de terugweg (op dezelfde berg) de Wat Phra That bezocht. Mooi. We liepen langs een soort tandradbaan en dan denk je waar zou die voor zijn? Niet verder kijken of vragen, zo zijn we soms. Gewoon naar de ingang van de tempel lopen, maar..... we liepen tegen een muur van traptreden op. Ik zeg tegen Koos: "maar hier ga ik niet naar boven, dat trek ik niet". Oh, daar was dus de gemotoriseerde voorzieninig voor. Ook weer duidelijk!
Ik moet ook nog even vertellen dat we tussen de middag voor, let wel, 1 euro 20 nasi hebben gegeten, inclusief een flesje water. Dat bestaat toch niet?
Weer terug even rusten, want we hebben nog een deel 3 voor de boeg. Vanavond gaan we Thai boksen (kijken).
Ja, ja 9 wedstrijden krijgen we te zien. Ook weer meemaken.
Hoe dat afloopt, dat vertel ik morgen weer.

Voor iedereen alle goeds, we genieten en lezen met plezier de reacties (toch een klein beetje thuis).

Doeg, groeten,
Koos en Henny
Oh ja, Koos kan niet genoeg krijgen van alles, is nu nog weer op stap naar de oude stad, ik mail en ga nog even wat lezen.
Ik ben trouwens blij dat hij zo goed kaart kan lezen, want anders weet ik niet waar we terecht zouden komen.

  • 05 November 2007 - 10:15

    Jan En Rita:

    Hoi,
    Ik lees dat Koos geen genoeg van alles kan krijgen. Koop dan maar een paar mooie maatpakken voor niet veel wand als je blijft eten in al dat lekkers kom je ondangs het drukke programma toch wel een paar maatjes aan en dan is zo'n maatpakje nooit weg. Hoe gaat het links rijden lukt dat een beetje of kom je nog wel eens voor verassingen te staan.Ik hoor het wel
    Gr J + R

  • 05 November 2007 - 16:48

    Hermien:

    eindelijk ook een lummeldag. Volgens mij zijn jullie daar wel aan toe. Wat een leuke verhalen en wat een mooie foto's.
    Het lijkt mij wel een heel aparte ervaring. Geniet er van en blijf vooral verslag doen.

    Groetjes,
    Hermien

  • 05 November 2007 - 22:19

    Aliehut:

    Ja mannen kunnen nu eenmaal beter kaart lezen, wij vrouwen hebben weer andere kwaliteiten. Nou als je nog een mooie losse strengen half edelstenen tegen komt dan weet je dat ik wel belangstelling heb he?
    Veel plezier nog vanavond bij het boksen en slaap ze. Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 November 2007

Terug naar onze taai taai.

25 November 2007

Onze nachttrip.

24 November 2007

Khai eilanden.

22 November 2007

Strand- en verhuisdag.

20 November 2007

Weer eens op stap.
Heko

Henny en Koos off the continent!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 26757

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 25 April 2014

Rondreis Nieuw-Zeeland

21 September 2010 - 17 November 2010

HeKo goes Down Under

23 Oktober 2007 - 28 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: