Naar het noorden. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Naar het noorden. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Naar het noorden.

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

06 November 2007 | Thailand, Bangkok

Dag,

Om maar te beginnen, het Thai boksen is niks geworden. Koos was op onderzoek uitgeweest en:
- de mooiste plekken waren voor VIPS
- 3e rang, niets te zien
- de omgeving was vrij loesch (schrijf je dat zo)
- er waren teveel duistere figuren, dus om mij te beschermen....
Jammer, misschien later nog.
Vandaag, zoals gezegd richting noorden.
De stad uit ging prima. Dan kom je al snel weer in de wat rustiger streken, dat vinden we toch wel het prettigst. De weg ging tussen de bergen door en onze eerste stop was een olifanten trainings centrum en kamp. We waren net op tijd voor de voorstelling, zeg maar als in het circus. Was erg leuk om te zien. Ze doen allerlei kunstjes, mondharmonica blazen, voetballen en schilderen. De schilderijen worden (duur) verkocht, want de Thai zijn handelsmensen. Later zie je dezelfde schilderijen voor 40 x goedkoper, nee ik heb niets gekocht, soms...
Er kon uiteraard ook een olifanten tocht gemaakt worden, maar dat hadden we al gedaan. Dit ging groepsgewijs, met wel 40 tegelijk. Op een vlot de rivier af, ook een mogelijkheid, is echt niks voor mij. Bijna met je achertste in het water, nee bedankt.
De weg rustig vervolgd en nu dus in Thanon. Even bijkomen en nog wat rondgereden. Thanon ligt aan de grens, met Myanmar in de achtertuin. Er was nog een mooie tempel, met hele grote boeddha's. Zowel vrouwelijk als mannelijk.
Morgen gaan we naar de meest noordelijke
plek. Wij moeten ons nu nog eens beraden over wat dan verder. Er zijn verschillende mogelijkheden, dus. Een ding is zeker, we moeten zo wie zo weer naar beneden. Maar hoe? Dat laten we nog weten.

Nou, dat maatpak kan wel achterwege blijven. Want er komt niets bij, volgens mij. Ook bij mij niet, dat is ook prettig.
We kijken uit naar edelstenen, in de hoop dat we niet bedrogen worden.

Groeten,
Henny en Koos

• 06 November 2007 - 15:37

Marjan:

Hoi Lieverds,lachen die olifanten maar in de natuur zijn ze natuurlijk beter op hun plaats,enfin vandaag hier echt herfst,storm,regen,koud,donker etc.maar het is niet anders,ben op van de zenuwen voor morgen en zal de komende dagen waarschijnlijk niet reageren of het moet via de PC van Jochem gaan maar dat zien we wel,eerst maar dit weer achter de rug hebben.
    Hoe waren de mannelijke boeddha's??
    Heerlijk dat jullie zoveel zien en delen met ons hier
    xx EdMar