Gearriveerd op het meest noordelijke punt. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu Gearriveerd op het meest noordelijke punt. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Heko - WaarBenJij.nu

Gearriveerd op het meest noordelijke punt.

Door: Heko

Blijf op de hoogte en volg Heko

07 November 2007 | Thailand, Bangkok

Moi iedereen,

Nog even wat rechtzetten van gisteren. De plaats heet Thaton, geen Thanon.
Zo ook weer gebeurd.
Het is elke dag weer een verassing wat de dag ons brengt en waar we onderdak vinden. Ook vandaag is alles weer prima gelukt. In een gebied waar bijna geen Engels gesproken wordt. Ook wel weer bijzonder.
We zijn in Chiang Sean.
De weg hier naar toe was mooi. Wat meer hoge bergen maar toch een vlakke weg. opvallend was de welvaart tenminste veel
stenen huizen, sommige zelfs groot. We hebben nog wel wat bergvolkeren gezien, echter kleiner van omvang. De handel langs de kant van de weg was ook een stuk minder.
We zijn eerst in Mae Sai geweest, dit is het meest noordelijke punt van Thailand aan de grens met Myanmar. Daar over de markt gelopen, Koos heeft 3 onderbroeken gekocht van zeer goede kwaliteit. Dat alles voor 2 euro 40, nee niet per stuk, samen.
Daarna verder gereden naar " De Gouden Driehoek". Aan de Mekong, het punt waar Thailand, Myanmar en Laos samenkomen. Nou ja niet echt, want de rivier zit er tussen. De Mekong is een brede rivier, met zeer veel stroming erin. Vroeger was dit een berucht gebied vanwege de smokkel, nu alleen maar erg commercieel. Maar in de buurt, altijd een bezoekje waard.
Zoals gezegd nu in Chiang Sean. Klein dorp, even verderop aan de Mekong. Veel Engels praat men hier niet, dus ook niet te lezen. Blij toe dat we toch een internet mogelijkheid hebben gevonden. Echter, dit type ik nu voor de 2e keer en ik hoop dat het daarbij blijft, want ben er net al uitgeflikkerd.
Vanavond wordt het hotel nog aangevuld met een bus..........jawel Nederlanders. Kan ook niet missen.
Er is hier zowaar een haven. Net zagen we een schip gelost worden in vrachtautos. Zowaar slavenarbeid. Met stokjes wordt aangegeven hoeveel zakken er al uit zijn.
We gaan nog even wat rondkijken en een warme hap proberen te bemachtigen.
Tja jullie moeten nog even wachten op de boterham. We eten vaak 2x per dag warm, wordt straks afkicken.
Voor jullie nog veel werk plezier of veel plezier met andere dingen, wij genieten van de zon en de warmte, ongeveer 32 graden. Ja, voor minder doen we het niet.

Groeten en tot morgen,
Koos en Henny

• 07 November 2007 - 17:31

Gerard En Hennie:

Hoi,wij willen toch even reageren op de aankoop van Koos nml 3 onderbroeken.Heeft hij zulke angstige momenten meegemaakt dat ie het in z'n broek heeft gedaan?
    Verder nog heel veel mooie reisdagen toegewenst,geniet van het mooie weer want het is hier echt waardeloos (nat en koud)We kijken elke dag weer uit naar de reisverhalen Doei doei "de Bruintjes

• 08 November 2007 - 09:28

Eddy En Marjan:

leuke trip, wel vermoeiend zoals ik lees.
    marjan gisteren (woensdag) geopereerd aan de spataderen. goed verlopen, zit nu met de steunkousen om de benen te rusten op de stoel. af en toe wat lopen.
    goetjes ut grunn